Fiets- en wandelevent Mont Ventoux op 16 september 2021

*** ENGLISH TEXT BELOW***

Op 16 september 2021 zou Eck Roosen, de oprichter van de Stichting Eck Roosen, 54 jaar zijn geworden. Die dag is nu gereserveerd voor een fundraising event, de beklimming van de Mont Ventoux.

In 2017 ontstond bij Eck het plan om de Mont Ventoux te fietsen om zo geld in te zamelen voor Klimmen tegen MS. Een fantastisch doel waar hij samen met familie en vrienden veel geld voor heeft opgehaald. Toen Eck in 2018 ziek werd en een jaar later overleed, hebben wij hem beloofd alsnog die berg op te gaan en geld in te zamelen voor onderzoek naar alvleesklierkanker.

Op 16 september 2021 was het eindelijk zover. Met fietsers en wandelaars gingen we naar boven om zo veel mogelijk geld op te halen. De stichting was in nauw overleg met de stichting Support Casper, waarin een klein, maar ontzettend bevlogen team werkt aan de verwezenlijking van een droom: een halt toeroepen aan de verwoestende werking van alvleesklierkanker.

Het doel van onze beklimming is was € 30.000,- op te halen voor het onderzoek: Genetische analyses van jonge patiënten met alvleesklierkanker (PAN-NGS). Primaire doelstelling van het onderzoek: Het bepalen van het voorkomen van genetische therapeutische targets in patiënten met alvleesklierkanker ≤ 60 jaar oud.

We zijn dolblij te kunnen meedelen dat dit doel is behaald. We willen iedereen bedanken die dit heeft mogelijk gemaakt!

Hartelijke groet, Barbara, Sophie & Ollie Roosen, Martijn Roosen, Sascha Roosen, Jochem Schellens, Bas Korswagen, Petra de Ryck van der Gracht, Karen de Ryck van der Gracht, Jacqueline Korver, Martijn Boermans en Ronald Groenewegen

Actie Mont Ventoux

€20.640 van €30.000 opgehaald
Persoonlijke info

Totaalbedrag: €25,00

*** ENGLISH TEXT***

On the day Eck Roosen, founder of the Eck Roosen Foundation, would have turned 54 years old, we will climb the Mont Ventoux and raise money for the battle against pancreatic cancer.

In 2017, Eck came up with a plan to cycle up the Mont Ventoux in order to raise money for Climbing against MS. A fantastic cause for which he has raised a lot of money together with family and friends. When Eck became ill in 2018 and passed away a year later, we promised him that we would also go up that mountain and raise money for the research into pancreatic cancer.

On September 16, 2021, the time has finally come. We go up with cyclists and walkers and collect as much money as possible. The foundation is in close cooperation with the Support Casper Foundation: a small, but very enthusiastic team working on the realization of a dream: to stop the destructive power of pancreatic cancer.

The goal of our climb is to raise € 30,000 for the genetic analyzes of young patients with pancreatic cancer (PAN-NGS). Primary objective of this study is te determine the occurrence of genetic therapeutic targets in pancreatic cancer patients younger than 60 years old.

Will you help us to raise €30,000?

Kind regards, Barbara, Sophie & Ollie Roosen, Martijn Roosen, Sascha Roosen, Jochem Schellens, Bas Korswagen, Petra de Ryck van der Gracht, Karen de Ryck van der Gracht, Jacqueline Korver, Martijn Boermans en Ronald Groenewegen