Bericht van het bestuur

Vorige week was het Wereld Alvleesklierkankerdag en dus een uitgelezen moment om als Stichting Eck Roosen wat van ons te laten horen.

Alweer ruim een jaar geleden overleed onze vriend/broer/zwager aan alvleesklierkanker en heeft hij ons gevraagd om met behulp van de stichting meer aandacht voor Alvleesklierkanker te genereren.

Wij hebben op diverse vlakken al veel steun en aandacht gekregen. Hoewel wij, door de Corona-crisis, nog niet het aantal activiteiten hebben kunnen ontplooien dat wij voor ogen hadden, zijn we wel degelijk van start gegaan.

Zo is er fietskleding ontworpen en is deze, geheel in Eck’s stijl, uitgeprobeerd tijdens een mooie fietstocht in het Limburgse heuvelland. Binnenkort is de kleding te koop via onze website www.stichtingeckroosen.nl

Daarnaast was Eck een begenadigd schilder. De schilderijen zijn Barbara, Soof en Ollie zeer dierbaar en zullen daarom dus niet worden verkocht. Ze worden echter wel beschikbaar gesteld in een kunstuitleenservice waarvan de opbrengsten volledig ten goede komen aan zijn stichting.

Martijn Boermans, een van Ecks beste vrienden, vierde dit jaar zijn 50ste verjaardag en vroeg als cadeau een bijdrage aan de stichting. Dit heeft geresulteerd in een mooie donatie.

En we hebben nog veel meer mooie en ontroerende donaties mogen ontvangen. Voor alle bijdragen tot nu toe zijn wij een ieder zeer erkentelijk. De totaalstand bedraagt momenteel ruim € 12.000,-. Heel erg veel dank daarvoor!

Begin januari zullen wij bekend maken aan welke initiatieven geld beschikbaar gesteld wordt. Meer weten? Kijk dan ook eens op https://www.deltaplanalvleesklierkanker.nl/