Stichting Eck Roosen

Een sportieve strijd tegen alvleesklierkanker

11 tot 15 SEPTEMBER 2024

Stichting Eck Roosen en Support Casper hebben de krachten gebundeld in de sportieve strijd tegen alvleesklierkanker. Samen staan we sterker en daarom beklimmen we op zaterdag 14 september 2024 de Mont Ventoux voor de derde editie.

Wat krijg je voor jouw inschrijfgeld?

• Twee trainingsritten ter voorbereiding in Nederland
  • Ondersteuning bij het werven van jouw donaties
  • 4 overnachtingen in een mobile home op camping Carpe Diem
  • Tour de Pancreas loop- of wielertenue
  • Diner op vrijdagavond
  • Diner op zaterdagavond
  • Een fantastisch georganiseerd weekend!

Schrijf jezelf nu ook in voor Tour de Pancreas

Wil jij ook mee met de Tour de Pancreas? Schrijf jezelf dan nu ook in. Het inschrijfgeld voor Tour de Pancreas is € 375. Daarnaast vragen we je om minimaal € 350 aan sponsorgeld op te halen voor onderzoek naar alvleesklierkanker.

Het wordt weer een weekend dat je niet mag missen!

Schrijf jezelf dus snel in of doneer.

Het verhaal van Eck Roosen

Ik ben Eck Roosen. Vader van Sophie en Olivier, echtgenoot van Barbara. In 2018 kreeg ik de diagnose alvleesklierkanker te horen. Na 8 maanden strijd en behandeling heb ik de handdoek in de ring moeten gooien. In tegenstelling tot vele andere meer voorkomende vormen van kanker, is er voor alvleesklierkanker nog nauwelijks perspectief op genezing. Dat moet veranderen, en dat ga ik samen met jullie realiseren!

Op 22 juli 2019 heb ik de stichting Eck Roosen opgericht met het voornemen om geld in te zamelen voor fundamenteel onderzoek naar behandeling van alvleesklierkanker. Ook vind ik dat er meer aandacht moet zijn voor de kwaliteit van leven voor diegene die het overkomt en het gezin.

Sportief, creatief, samen, jong en oud, volhardend aan de slag dus. Ik ben trots op jullie!
– Eck Roosen

Stichting Eck Roosen zet zich in voor fundamenteel onderzoek naar behandeling van alvleesklierkanker. #StichtingEckRoosen